maandag 12 augustus 2013

Posted by jinson on 8/12/2013 5 comments
Hoi lieve lezers!

Tijdens mijn zomervakantie in Slovenië , heb ik de hoofdstad van het land, Ljubljana bezocht. Het was echt een prachtige stad, en wat mij vooral opviel, was dat het overal zo rustig was. Het is echt nog een heel erg onontdekte stad. De stad is gebouwd aan de voet van een berg, waar een kasteel boven op staat 'Ljubljana Grad' , je kunt dat kasteel bezoeken en vanaf boven heb je een prachtig uitzicht over het oude centrum. 


Qua architectuur doen de gebouwen erg denken aan Parijs, mooie balkons en alle gebouwen zijn fraai versierd. Als je in Parijs je ogen uitkijkt, moet je zeker Ljubljana een keer bezoeken. 


Op gebied van shoppen is Ljubljana wat minder , er zijn nog niet echt veel winkels te vinden, wel zitten er een H&M en een Tally Weijl in de hoofdstraat, en kan je bij Galerija Emporium ( een warenhuis wat doet denken aan La Fayette in Parijs ) terecht voor de duurdere merken zoals Michael Kors, Chanel , Dior, Pucci etc. Verder zijn er in de kleine straatjes in het oude centrum tal van schattige boetiekjes te vinden waar je voor kleine prijsjes leuke kleren kan aanschaffen.


Als je van lekker eten en drinken houdt , kun je je hart ophalen hier, Ljubljana kent veel terrasjes en restaurantjes en je kan zo ongeveer elk soort eten hier wel halen. De prijzen zijn hier overigens heel erg laag, dus als je op een terrasje wilt zitten en 2 wijntjes besteld, is de gemiddelde bon ongeveer 7 euro. Ook ijsjes liefhebbers hebben een goede aan deze stad, je kunt hier heerlijke grote bollen schepijs halen voor maar een euro. 


Lijkt Ljubljana jou wel wat ? Of ga je liever ergens anders heen? 

Liefs, Merel 





Categories: , ,

5 comments:

  1. Ik ben er vorig jaar geweest, ik vond het echt een leuk stadje. Mooie foto's! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me erg leuk! Ziet er uit om zeker naar toe te gaan!

    http://www.lifeofroshelle.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's! Lijkt me ook erg leuk om naar toe te gaan!

    ablogbyilah.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor alle lieve reacties, they make my day!